måndag 19 november 2012

Från öl hamburgare o pizza till max upp för Col du Galibier

Helgen började i dekadensens tecken i fredags. Vår kapten för den årliga Mallorcaresan i april Jonte hade bjudit in till en pepkväll på stan för lite planering och catch up. Först bildvisning från tidigare år nere på Haglöfsbutiken sen hamburgare öl o bowling på Daisys, riktigt kul även om jag i fredags var kallare än ölen jag drack på bowling. Hann med nån drink på Riche också innan taxi hem. Träning på lördag var således inte att tänka på, hann däremot med nån timme på cykelmässan, mycket folk och stort intresse är ju tydligt att cyklingen har just nu, kul. Personliga favoriter på cykelfronten där var Bianchi Oltre, var riktigt nära att beställa en till nästa säsong, men kör vidare på min Specialized S Works som jag förra året både bikefittade och köpte ytterligare ett par nya Reynolds grafithjul till, så den uppsättningen får duga nästa säsong också. Andra favoriter var Treks Madone och BMC Time Machine, båda ruggigt hitech med nya fräcka bromslösningar och allmänt aeroanpassade. Passade på att prova några varv på Ultegra DI2 växlar, inget snack om att det är framtiden med elväxlar. Kvällen fortsatte i dekadensens tecken med födelsedagskalas hos min halvsysters lilla Maja som fyllde 6. Pizza några glas vin och tårta o bullar, så inget direkt underskott på kalorikontot i helgen.

Idag däremot blev det paybacktime med dubbla pass på i träningsstudion hemma. Först ett 4 mil tempopass i några slag lägre än MAF puls, persrekord i siffror puls/ watt och kanonkänlsa. Som underhållning såg jag reprisen på så mycket bättre på bioduken. De har verkligen lyckats med castingen där i år, igår var Darin och Olle Ljungström grymma i sina Uggla tolkningar. Kändes så bra efter passat att jag tog ett till när jag ändå var igång. Kopplade upp live video på Col Du Galibier och körde en "tävling" mot min förra tid, slog den nu med 3,5 minuter. Gick iofs väsentligt hårdare mkt nära max efter en lite lugnare första kvart. Pulsen upp mot 160 sista halvtimmen. 58,51 tog de 17,5 km upp med 7.2% snittlut. Rätt fostrande att köra den här typen av klättringar. Även om vi inte har dom på hemmaplan inbillar jag mig att man blir en bättre cyklist av att köra dom. Målet på Mallis nästa år att ta nån minut på Puig Major mitt pers där från i år är 44.30 över 14 km med 6% snitt.
Nu belöning med hemgjorda laxburgare, koriander, chili o annat gott i, kanske något glas vitt också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar