torsdag 17 mars 2016

Idag berg igen 16 mil och 3400 höjdmeter

Ser ut att bli en fin dag i bergen. I alla fall vad gäller vädret. Vy från min balkong kl 8 nu på morgonen. Inte ett moln så långt ögat kan nå..


Hur cyklingen ska gå är lite mer oklart, men tänker ta det lugnt idag och känslan har ändå varit rätt ok sista dagarna även om det tydligt känns att det är en bit kvar till bra form. Ligger ca 10 pulsslag och lika mycket trötthet över nivå innan skadan.

Med Patrik Moren efter gårdagens 4 timmars tur. Knappa 11 mil 4x15 lagtempointervaller i bocken samt lite berg.

Elitkillarna i SCK är många, unga, starka och lätta i bergen och även om det sägs att det ska gå lugnt uppför så trissas ofta tempot upp mot 280-300 w i klättringarna för mig om jag ska kunna hänga med. På 16 mil och 3400 höjdmeter idag skulle det bli ett självmordsuppdrag i klass med söndagens för mig att försöka gå med så idag så tänker jag hålla ett lugnare tempo och njuta av de fantastiska omgivningarna. 

Annars börjar jag längta hem lite. Mest för jag saknar alla mina tjejer. Speciellt som vår lilla Vera ramlade igår och bröt höger ringfinger när hon gick balansgång på staketet hemma i vårsolen. En massa timmar på akuten senare hemma vid midnatt med gips och mitella. Min stackars älskling vad jag tycker synd om dig och längtar hem..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar