onsdag 20 juli 2016

Solodistans på landet

Fin och varm dag idag ute på landet Smidö. Inte lika soligt som utlovat men bra skönt. Tjejerna tog svärmor med sig och åkte till Kolmården idag men jag passade delfinshow, Giraffer och Lemurer och tog istället den längsta cykelrundan sedan skadan. Var ute i prick 4 timmar och kom 135 km på fina väga runt Bro-Bålsta- Skokloster- Örsundsby och hemåt till Smidö igen. Träffade på min klubbkompis Calle Mölleborn när jag kört ett varv runt linjebanan vid Skokloster. Gjorde sällskap några mil innan Calle vek av hemåt Bålsta igen. Kul att träffa Calle igen. Sist vi sågs var vid starten på Mallorca 312 30 april. Vi sågs även en skymt när han cyklade förbi mig efter kraschen i bergen någon timme senare..

Efter en macka jag hade med cyklade jag till Örsundsbro, har aldrig varit där och hade passande slut på dricka. Hittade en godisaffär och fick lite vatten påfyllt och några saltlakrits, de satt rätt gott efter nära tre timmar i värmen.

Billigt godis i Örsundsbro

Både nöjd och missnöjd med cyklingen just nu. Nöjd för att bara kunna cykla och att jag gjort ca 120 mil på en knapp månad sedan nypremiären och nöjd att sista 2 timmarna idag nästan kändes lättare än första två men missnöjd för att jag helt klart saknar mycket fart och kraft mot vad jag har i hygglig form. Rent logiskt är det ju fullt förståeligt men man hoppas ju på någon form av mirakel och att kroppen skall hinna ifatt till VSM 28-29 juli. Det lär inte ske, jag hade tänkt köra hårt nu senaste dagarna men kände både i ben och axelparti igår att jag behövde vila så gjorde det helt igår. Trodde på pigga starka ben idag men det var halvsegt även idag. Lite rådvill nu träna mer eller mindre nu sista veckan? Ska vara nogrann med att släppa upp kroppen och vila ordentligt nästa vecka men denna vecka ville jag träna hårt. Käände tyvärr idag att jag hade svårt att köra hårt och höll mig oftast under 140 i puls. Provade några spurter med klent resultat. Får sätta min förhoppning på mycket vila sista veckan och tävlingssituationen tar fram lite fart och kraft igen till SM.

En vansinnigt fin dag var det i alla fall och kunde njuta av både cyklingen samt bad och lite relax på bryggan efter. Det kunde trots allt varit ganska mycket värre..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar