fredag 22 juli 2016

What more can a man ask for?

Haft en fantastisk vecka med familjen på Smidö. Kanonväder, mycket bad, god mat och en hel del cykel. Efter en del oklarheter i kropp och ben häromdagen med seghet och ont både i höft från höstens krasch och vänster sidan från vårens dito så kändes det bättre både igår med lite tempoträning och idag 10 mil racer varav två hårda intervaller på dryga halvtimmen styck runt Skokloster och Slottskogen. Samma runda 17 km som Smack linje Skokloster körs. Kul kuperat varv med bra fart stundtals, i alla fall i nedförsbackarna:-). Första varvet med reservkraft kvar gick med 139 pulssnitt och 37 fart. 2 varvet cyklade jag i stort sett på max med 149 snittpuls. Trots det ökade bara farten 1 kmh, inte mycket betalt för att bli så trött.. Men bra träning hoppas jag. Saknar helt tryck i uppförsbackarna och får snabbt växla ner till lilla klingan och tappar all fart vilket är en upplevelse jag snarast vill bli av med. Sammantaget i alla fall ett stort steg i rätt riktning. Provade också att spurta på målrakan båda varven, men det gick inget vidare.

Bra varmt och fick fylla på vattenflaskorna en gång till vid badet uppe vid starten av varvet innan jag sakta rullade hem till Smidö i medvinden.
Kort stopp strax innan Bro en mil innan Smidö för dagens enda energitillskott som bestod av 3 salta lakritsbalkar, jäklar vad gott och välbehövligt det var.


Imorgon tar jag tempocykeln och cyklar hem till Landsnora vanliga omvägen över Sigtuna för 65 km. Då har jag cyklat 150 mil sedan första comebacktur måndag 27 juni (fattar knappt hur det gått till så fort efter 11 frakturer och punkterad lunga den 30 april). 

Jag har förberett mig på bästa möjliga sätt hoppas jag för att kunna göra ett hyggligt VSM givet mina förutsättningar. Efter imorgon blir det lätt tapering och återhämtning med endast ett par korta lätta pass fram till linjeloppet i Halmstad nästa fredag. Blir tufft att konkurrera riktigt högt upp men om stjärnorna står rätt kan det räcka en bit på väg.


Sommar på Smidö idag. Nere till höger kan man skymta Kajsa måla om lilla huset. Vet att ni som känner mig tvivlar på om jag hjälpte till men tro det eller ej det gjorde jag, ett par timmar i all fall:-)

Med Vera på bryggan igår
Kubb ikväll 

Fick dra på mig "skyddsdräkten" inkl cykelhjälm med visir som kom väl till pass igår för att utrota ett stort getingbo i boden. Ett lyckat och adrenalinfyllt uppdrag.

Snart kommer liemannen och tar hem er.

Solnedgång på Smidö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar