tisdag 18 juli 2017

13 mil för att vattna blommor

Ja vad gör man inte för familjelyckan? Om du ska cykla idag kan du väl åka hem och vattna blommorna sa Kajsa? Ok sa jag och cyklade knappa 7 mil hem från Smidö över Sigtuna och vattnade blommorna. Absurt mycket blommor att vattna ute och inne, nästan jobbigare än att cykla hem i den starka vinden:-). Ramlade gjorde jag också mellan Rosersberg och Väsby. Som tur var i nästan stillastående men några skrapsår på armbåge och högerhöft (den jag bröt hösten 15) men det gick bra. Väldigt mycket vägarbete där och bygge av ny cykelbana. Det var ett stökingt parti där med oasfalterad grusväg och hög asfaltskant upp till nya banan. Cyklade sakta på sidan och precis på kanten på väg upp på asfalten grävde framhjulet ner sig djupt i gruset och jag stöp direkt ut höger på asfalten. Lite skärrande men skönt nog med minor injuries. Efter 20 stora vattenkannor tog jag ett kokt ägg lite youghurt, russin och en dubbel espresso  sen cyklade jag tillbaka. Vinden hade ökat ännu mer. MYCKET mot första 4 och fin medvind sista 2.5 milen, körde på rätt bra hela vägen. Lite hårdare tillbaka än ut med drygt 35 fart totalt på måttlig ansträngning och puls.

Ett bad på bryggan och en härlig lunchtallrik med sill, lax, potatis korv pch köttbullar som tjejerna gjort som belöning för mitt bevattningsjobb
följt av spännande upplösning TDF också där i hård vind (ännu hårdare). Inte mycket att klaga på alltså. Speciellt inte nu på altanen i solen med lite bubbel. Svägerska och svåger fyller år. Tur att det finns så mycket att fira i livet hela tiden:-) Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar