torsdag 3 augusti 2017

Kanske årets hårdaste pass 127 km solotempo & Smackpremiär

Dra åt hel.... vad medtagen jag blev av dagens långcykling 127 km solotempo och genrep inför Hjälmartempot på söndag. Kanske var det värmen? Äntligen lite sommarvärme runt 23 grader. Kanske var det det hårda tempot? Kanske var det för att det var 4 stenhårda passet på 5 dagar med högfartscykling varav två race, NM i söndags och Smackpremiär för min del igår på Karby tempo knappa 2 mil. Mest troligt förstås en kombination av alla de här delarna gjorde att jag fick gräva väldigt djupt hem i motvinden från Edsbro. Sammantaget änfå ett grymt bra genrep och 41.1 snitt rejält nedtränad lovar ju gott med några dagars vila nu inför söndagens lopp. 


Banrekordet är 3.28 på 138 km tror jag och precis under 40 i fart. Låter inte omöjligt men har ingen aning om banan är snabb eller tuff och sen då är ju vinden en nyckelfaktor också. Hur som helst det ska bli kul. Det var det inte hela tiden idag kan jag lova om än säkert karaktärsdanande.

Var helt vimmelkantig när jag kom hem i eftermiddags. Som tur var hade Kajsa bokat tidig middag på rullande sushi restaurang Zan i Kista. Helgrym mat där som åker förbi på löpande band och man bara plockar och plockar.. Det tillsammans med några Kirin och jag börjar så sakteliga se ljuset igen.


Nu hemma igen proppmätt och synnerligen belåten med dagen och det mesta. Inte blev det sämre av någon timmes kontemplation i musikrummet med ett glas rött till. Har nu lärt Alice, min äldsta dotter lite basics om en av världens största sångare och låtskrivare genom tiderna Jackson Browne. Alice har bra musiköra och förstod snabbt magin i den sedan dess kanske oöverträffade Late For The Sky från 1974. Blev frälst på Jackson Browne på gymnasietiden och det är alttid lika fantastiskt att återvända till. Fick lite feeling nu och kör Dylan vinyler efter min namne JB.. Underbart med vinylskivor ändå.


Körde ju som jag nämde också Smacktempot i Karby igår. Mitt första Smacklopp i träningsserien för året så det var ju hög tid. Blåsigt värre sida med ut och mot hem. Som så många gånger förr kör jag lite för hårt ut. Suveränen och gårdagens segrare Niclas Näslund startade 30 sek innan. Var ju inte direkt det bästa för att hålla igen ut. Niclas seglade iväg längre och längre bort. Hur är det möjligt hann jag tänka innan jag mötte honom alldeles för tidigt efter vändpunktem. Hängde ändå i bra på vägen hem och kom in trea för dagen 47 sek efter omöjlige Niclas och 11 från Peter Eggertsen på 2:a plats. Glädjande pers med några sekunder på banan, med hårdkörning 5 mil dagen innan så kändes det ju toppen.

Strava Karby tempo leaderboard i år.


Imorgon ut till landet och softa i två dagar och vila. Bryta ner och bygga upp det är så vi jobbar:-). Det gäller att sträva framåt. För precis som Dylan nu sjunger i mästerverket Times They Are A- changin.
Lika sant 1964 när låten kom som idag. "For you better start swimming or you sink link a stone for the times they are a changing"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar