måndag 21 maj 2018

Trägen vinner efter 139 försök & bästa tempoträningen

Alltså kan man bli annat än alldeles extra lycklig och på toppenhumör när man får se den här väderprognosen för nästa vecka?

Sol och värme så långt prognosen når. Underbart. Fick feeling i det fantastiska vädret på hempendlingen från stan och tryckte på lite hårt från och med backen vid Jårva upp till ridskolan och sen bort dryga 4 minuter mot Silverdal. Det gav glädjande ett delat KOM på försök 139 enligt Strava. Trägen vinner:-)



När jag kom hem sa benen "vi vill ha mer cykling. Snälla det är ju så skönt ute vi tar en sväng med tempocykeln Fysingen runt? Men sa jag ni ska ju köra Sthlm cup imorgon Djursholms GP vill ju ha er fräscha till imorgon och inga tempotrötta ben. Äh vekling sa benen sluta larva dig nu åker vi. Ok inte läge för "Shut up legs" utan bara att lyda upp på tempocykeln och bort mot Fysingen Runt.

Tänkte ta ett varv strax över 80% i ansträngning och mest njuta och försöka slipa på tempoställningen efter clinicen med Wetterhall för ett par veckor sedan. Det blåste en relativt stark men varm bris med och sida med ut bort mot Rosersberg och sen tuffare mot tillbaka på Almungevägen. Började lugnt i medvinden men det gick fort ändå och både benen (fattas det som de tjatade) och huvudet var på humör. Sedan inträffade en väldigt skön känsla. För första gången på mycket länge ja nog sedan 2013 tror jag när jag gjorde mina bästa tempolopp så kände jag att jag kunde hålla farten. En helt annan fart än på länge utan att gå på rött. Mäktig känsla. Fick en stegrande pulskurva men på ett skönt sätt så det aldrig gör ont eller känns jobbigt. Kom i mål på persrekord och 44.3 snitt över de 19 km med "bara" 144 snittpuls 83% av max och en toppenkänsla hela vägen. Inte 139 försök runt Fysingen men väl 27 och ett gäng Smacklopp inkluderat där men snabbaste tiden idag på måttlig puls med linjehjälm och utan skoskydd. Slog 2014 års Smacktempotid med 2 sekunder idag ett lopp då på absolut max med 160 i snittpuls.

"Ja sa ju att det skulle bli kul sa benen" Thank you my precious! I’ ll never tell you to shut up!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar