fredag 26 april 2019

Inget Kinnekulle

Jag har varit så laddad på att tävla  lördag söndag med Kinnekulletävlingarna som går i helgen. Formen har varit så bra så jag har mer och mer umgåtts med tanken på att försöka tävla mot de bästa i elitklass på lördagens Kinnekulle Cyclassic, ett linjelopp över 15 mil på en varvbana på 5 mil UTAN klättringen upp på Kinnekulle. På pappret ett lopp som passar mig perfekt. Stort startfält med ”alla” på plats för årets första deltävling i Swecup. Är man över 50 får man inte tävla i elitklass så jag har sökt dispens och fått det av förbundskapten Lucas Persson. Så all set vad händer då? Blir krasslig i onsdags och jag trodde och hoppades att jag kunde vända det på en eller max två dagar men inatt blev det snarare värre med elak ont i bröstet hosta, så jag tvingas retirera och ställa in hela helgen. För jäkla surt. Fick ställa in onsdagens tempolopp i Smackserien och nu ett till. Aldrig varit med om att ställa in idrott pga sjukdom förut. Men det ska väl vara en första gång för allt? Är inte ”hemmasjuk” men långt ifrån möjlighet att kunna konkurrera och man ska nog inte köra stenhårda cykellopp med de symptomen.

Inser ju att det låter löjligt att beklaga sig för en infektion av något slag som troligen är över om någon dag men när man lagt så mycket tid och förberedelser och så skiter det sig precis dagen innan examen. Det är lite så det känns. Tröstade mig med några affärbekanta och en sen långlunch på Milles i finvädret en kalvstek en öl ett glas Black Stallion Cabernet (bra skit) och det kändes lite bättre i solen. Ja ja bryt ihop och kom igen. Nästa gång...

Kör hårt o trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar