onsdag 24 april 2019

Raincheck en solig sommardag

Lite synd, får ställa in kvällen tempolopp i Smackserien. Bästa väder och toppform, jag var ruggigt sugen att cykla årets första tempolopp ikväll. För två veckor sedan blev det inställt pga iskyla och nu är det nära sommarväder. Det går fort i hockey.. det gick fort med bacillerna inatt också verkar det som. Brukar ju skryta om att jag aldrig blir sjuk men imorse vaknade jag hes och med lite lätt tryck i bröstet. En av döttrarna har varit sjuk hela påskhelgen och kanske blivit smittad? Kombon med 4 riktigt hårda träningspass i påsk kanske gjorde mig lite mer utsatt också. Känner mig inte speciellt sjuk och pendlade till stan men det kändes inte lockande med ett maxuttag ikväll. Tänkte tävla i Kinnekulle i helgen och vill inte äventyra det med att köra ikväll. Går med tjejerna på bronsmatch för Sollentuna killarna i Volleyboll istället. Träningen gick annars fantastiskt bra i påsk. Två långa dryga 11 mila pass solo med hög fart och effekt utan större mattning och däremellan två hårda intervallpass. Det är väl lite klassiskt på ett sätt. När man har en formtopp så är det en balansakt och svårt att hålla. Det brukar lätt tippa över åt något håll och nu har jag hela vintern våren haft ett helt oförskämt bra träningssvar så ett litet bakslag får man väl acceptera. Bara jag är fullt frisk imorgon igen så..

Underbar sommarkänsla i stan idag. Tog en glass tillsammans med ett tusental andra i Kungsträdgården efter lunch och beundrade de blommande körsbärsträden. Vackert. Inte så dumt hemma på Kärleksstigen heller, vi har minsann ett litet körsbärsträd vi också:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar