måndag 21 januari 2013

Svårcyklat

Idag var det rätt så ok pendlarväder med några minus och inte många nya snöflingor som fallit senaste 5-6 dagarna. Så jag hoppades på en fin tur in. Desto tråkigare då att studsa in 17 km till stan från Sollentuna på alldeles bedrövliga cykelbanor,  spårigt och svårkört värre nästan hela vägen fram. Helt oplogat på en vecka gissar jag. På hemvägen tog jag bilvägar större delen, gick betydligt bättre men känns ju inte bra ur säkerhetsperspektiv i mörkret. Bedrövligt Sollentuna o Stockholms kommun, vi är ändå rätt många som plågas nu i onödan på cykelbanorna, där inte minst möten blir extra farliga. Försökte ringa gatuverket och be om snabb åtgärd. Efter 15 min telkö blev jag nedkopplad, ridå! Jämn servicekvalite både på tel och i plogningen om man säger så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar