onsdag 24 januari 2018

Intervaller i Vinterstudion

Har inte varit så sugen på utecykel nu de senaste dagarna med mycket is och snösörja. Robban min kollega som är av lite hårdare virke än mig pendlar däremot 2.2 mil enkel väg varje dag. Idag hade han en hel timme in med långsam rekord och dito knögglig halkig väg. Vilken klen solskenscyklist jag blivit..

Försökt kompensera min svaghet med ett par dagars lite tuffare intervaller i Vinterstudion. Igår Zwift med tempocykel och några varv runt London med 2x18 minuter i 3 minutersblock lite över och under ftp. Ny bekantskap av intervall och minuterna rullar på lite fortare i 3 min block. Tog bra hårt på sista intervallen med ca 330-340 w på ”över” 3 minutarna och runt 300 på ”underintervallerna”. 


Idag en timme Monark med en lång 20 minuters styrkeintervall a 6 kg och 50 kadens 300 w hela vägen. Gick ganska lätt första 10 min men mot slutet gick pulsen upp mot 93% och 160 slag. Bruce Live från Dublin höll humöret uppe hela vägen.

Imorgon ska jag först på ett frukostsemarium och lyssna på grymme Aron Andersson sen hämta ett nytt tillskott till Vinterstudion. En ny tortyrmaskin. Kommer bli en svettig historia. Tänkte träna upp mig på något kompletterande till cyklingen. Mer om det imorgon kanske. Sov gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar