måndag 29 oktober 2018

Blixthalka & många elcyklar

Idag när jag skulle pendla till jobbet var det runt nollan och missbedömde helt hur halt det kinde vara. Det var torrt i Landsnora / Sollentuna, de första 200 meterna vill säga för ganska så omgående yrde snön runt mig. Slutade som tur var efter 10 min bort mot Silverdal. Har inte fått på dubbdäck än och upplevde inte att det var direkt blixthalka vilket jag på kontoret fick höra att de hade tex i Bromma och på flera andra ställen så jag hade kanske lite tur att jag inte stupade i första halkan eller riktigt förstod hur halt det var.

Lägger märke till att elcyklarna bara fortsätter att öka runt omkring mig annars. Kul att allt fler cyklar till jobbet även om det vore ännu bättre för både miljön och hälsan att trampa helt själv. Men toppen ändå. Min vinter / pendlarcykel Trek Boon 7 Disc är så vansinnigt skön så det känns som den har en dold elmotor ibland. Var helt rätt klädd idag och fick en härlig cykelglädje hem idag trots kyla och kall vind. Provade ladduttaget till bilen i flaskstället när jag kom hem ikväll. Passade ganska bra men osäker om den tog nån laddning? Benen får nog göra jobbet framåt också.

Trek Boone 7 Disc Laddhybrid Edition?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar