torsdag 23 januari 2020

Statist på Zwift - 67: a på Swecup Racing League

Ikväll efter hempendlingen blev det ett spontant besök i högpulsland en dryg halvtimme via deltagande i en jättetävling på Zwift Swecup Racing League. Vet inte hur många hundra som var med men 4-500 kanske. Absurt mycket folk. Kul! Gick förstås tokfort men kände mig någorlunda första 5-7 min men efter 10 min a ca 340 w hamnade jag precis i en lucka och det sprack av. Vare sig jag eller tyvärr några bakom förmådde att brygga ifatt den ca 60 man stora tätgruppen.

Sen gick det lite lugnare och jag kände i alla fall att här blir jag inte avställd. Jag har lärt mig att vara glad för det  lilla i de få Zwiftrace jag kört:-) Ganska jämnt och lite lägre tempo in mot mål sen men sista 2 km förstås en tempohöjning och jag blev bra slut efter sista 500 m orkade inte förmå direkt någon spurt men nådde klar säsomghögsta i puls med 166 slag vilket nog är 98% av max och var nog hyggligt långt fram i 2 gruppen eller vad vi nu var om de inte höll ihop där framme . 1.15 efter i mål blev jag.

Kom 67:a inte direkt dåliga siffror 321 w 4.4 w/kg men fattas ca 25 w till riktigt bra form. Kan konstatera att det finns galet många snabba Zwiftare i Sverige. Kul! Men om några gånger ska jag klara mig bättre. Det blir nåt att kämpa för.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar