söndag 12 januari 2020

Tuff härlig lerig runda med Näslund & Ljungberg

Vill man göra det hårt för sig på en träningsrunda kan man göra som jag gjorde idag på en 7 milarunda på Ekerö. Ta CX med dubbdäck och kör med mina klubbkompisar och regerande svenska mästarna i tempo H 40 Stefan Ljungberg och i H 50 Niclas Näslund som båda hade racer o ”sommardäck”.

Skönt milt, nästan vårlikt, dock blåsigt, riktigt blött och lerigt däcksprutsväder på förmiddagen. Jag fick smaka mycket på det i några 8 min intervaller när jag verkligen fick slita hårt för att gå med på hjul bakom. Hade en härligt snabb återhämtning idag och det var toppenkul  att cykla med grabbarna. Vi körde ett gäng 6 & 10 sek spurter också men på deras sista farthöjning på FRA varvet som vi avslutade med då gick det inte längre att hålla hjul. Grymt bra träning och nästan mitt första pass sen i höstas på delvis mycket hög intensitet och zon 5 i intervaller. Nu har jag nästan uteslutande kört basetraining i zon 2-3 ibland zon 4 under flera månader. Nu tänkte jag köra ett block på en månad eller så med mycket högintensiv träning. Första passet gav helt klart en positiv mersmak. Cykelträning när den är som roligast i bästa sällskap mycket garv och stundtals stenhårt.

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1QY6Kx4CCIS5GYuAOTlZ013x5mZWUT1Tc

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1TEjvQ-Bm64H5uwILNIEkh230VNRVw7T9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar