onsdag 23 september 2020

Ute på vägen igen efter skräckvecka

 Wow vilken härligt brittsommartur jag fick idag med min bäste ungdomsvän från Västervik Jonas K. Sagolikt väder 19 grader soligt och ljum svag vind, optimalt cykelväder och så underbart att få till en så fin runda 7,5 mil nu innan mörkret och kylan biter sig fast permanent i ett halvår.

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1hYl_dZKlsSnr41FPZkDTBoIhm0W6zw-w

 Extra härligt var det att var ute på vägen igen efter den mardrömsvecka jag haft sen förra måndagen. Från ingenstans då fick jag galen nervvärk i käkarna / tandhalsarna i accellererande styrka flera dagar. Tjogvis med Alvedon &Ipren och en hel del alkohol jag tog till i paniken hjälpte föga. Hade så sjukt ont, på torsdagen började bihålan på höger sida svullna upp bredvid näsan och upp mot ögat och det blev ju inte bättre av det. Möjligen en förklaring dock till nervsmärtorna i tandhalsarna och att det var bihåleproblem som skapat dem med tryck på nerver. 


Var på närakuten Sollentuna Sjukhus i fredags och tog snabbsänka kunde vara bakterie kunde vara virus sa de men eftersom jag inte hade några förkylningstendenser trodde de mer på tandrelaterade problem än bihålor. Åkte till tandakuten fredag kväll  och fick till slut röntga. Som tur var inget fel på tänderna, då var det bihålan ändå och jag fick penicillin utan att veta om det skulle hjälpa kunde ju lika gärna vara virus. Vill ju helst inte äta penicillin men vågade inte chansa med sinnessjuk värk om det var bakteriellt så påbörjade en kur i fredags blev inte speciellt mycket bättre efter ett par dagar dagar så tror det var virus ändå. Men nu blivit sakta men stabilt bättre och igår var första dagen jag kände mig någorlunda som människa igen. 


Passade ju extra bra för Kajsa o jag hade 24 årig förlovningsdag igår och på den brukar vi alltid äta middag ute. Så också igår på grymma Mancini Tunnelgatan 20 meter från där Palme blev skjuten. Sveriges bästa italienare stoltserar de med omdöme. Beredd att hålla med ätit deras 10 rätters avsmakningsmeny ett par gånger och den är VÄRLDSKLASS god, rekommenderas starkt och riktigt goda viner till också.


Ett nöjt strävsamt gammalt par..

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1ZlR6aYB-kbL11YudbcT0Tj154dzyh9Hwhttps://drive.google.com/uc?export=view&id=152U2EweHNFD2hlHBGczrOvewKpFkCu25

Den friske mannen har tusen önskningar den sjuke bara en. Så är det verkligen. Man blir tacksamt ödmjuk för att ha så bra hälsa för det mesta och när man drabbas av så här svår värk så tänkte jag mycket på de stackare som har kronisk svår värk vilket helvete de måste leva i. Därför så extra skönt också att cykla ute igen. Vi tog det lugnt och det är verkligen fascinerande hur mycket och snabbt man kan tappa. Nu kändes det ändå relativt ok idag, men bara söndagen dagen innan helvetesveckan startade cyklade på min absoluta toppnivå och idag var det förstås en bra bit dit. Form är färskvara men som tur var kommer det ju tillbaka rätt fort. Äter ju penicillin och är inte hundra bra än heller men imorgon blir det mer idrott då ska jag och Robban på jobbet spela Finans SM i padel, blir superkul. Jag har ju några SM medaljer från 3 olika sporter men i Padel lär jag nog få vänta något år, men jäkligt kul är det och nu har jag köpt ett par padelskor också så imorgon då jäklar..:-)

https://drive.google.com/uc?export=view&id=17K7tcXpXYDy3xPX0u7HejzWscnfBarrIhttps://drive.google.com/uc?export=view&id=1ZuZcbLXWDLgUlRM1fwRnDEabEE3-_erzhttps://drive.google.com/uc?export=view&id=1l-2xkb75xICe98y9Lz_8TAhbcfYIM4qX


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar