tisdag 16 december 2014

Decemberdiet

Vet inte hur många lussebullar, pepparkakor, tårtbitar och annat obra jag fått i mig under december? Men trots svällande bullmage verkar jag ha svårt att säga nej. Klart tveksam karaktär. De nedrans saftiga saffransbullarna är ju precis överallt. På jobbet, hos kunder, på julfika i barnens klasser osv. Det svämmar över på alla bredder snart av all jäsdeg.
Förrädiska saker. Som om inte det räckte bakade Kajsa 57 såna som ovan till i helgen och bjöd på födelsedagsfika. Jag passade på att fylla 48 igår så 2016 blir jag H 50 junior. Har ju vant mig i att vara äldst nu i startfälten på cykeltävlingar. I H 50 blir jag ju yngst 2016. Time to shine då?😀

Den som sken igår kväll på bioduken var en av mina favoriter Håkan Hellström. Jag och Alice min 15 åring som glädjande också är H.H frälst hade fått biljetter av min kära Kajsa till premiären av konsertfilmen från hans Ullevispelning i somras. SÅ BRA skivan finns på Spotify nu. 


Förra födelsedagen var vi i Globen och kollade live och det var knäckande bra på ett sätt bio förstås aldrig kan komma upp till. Men avslutande "Du är snart där" en av de vackraste sånger gjord av man eller kvinna gav de där rysningarna och tårarna i ögat som är att likna vid en runners high känsla.

På träningsfronten lite väl lugnt nu. Efter magsjukan i lördags har det bara blivitl lugn pendling igår och idag. Har däremot läst lite och funderat kring träningsapproach framöver. Mer om det inom kort. Men först ..
en lussebulle till😃 Är just nu på Saras volleybollavslutning, och kan ni tänka er dags för fika..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar