fredag 20 januari 2017

Room for improvement in my Downward Dog Yoga pose

Fick ett tips av Stefan Ljungberg på en bra Yoga app som heter Yoga Studio. Han hade börjat och tyckte det gav bättre rörlighet och ökad energi. Två bra grejer rörlighet och energi. Det ena har jag rätt mycket av det andra betydligt mindre och skulle nog må bra av att öka rörligheten, och energi är väl svårt att få för mycket av? Så jag laddade ner appen och hann med ett 30 min pass innan operationen och nu har jag gjort ett par 30 minuters pass till. Har kört Beginners Combination och Beginners Strength. Kommer nog hålla mig på Beginners level ett bra tag till känns det som..

Oj oj oj vad stel jag är, men det känns som riktigt bra övningar för kroppen ur många aspekter, både rörlighet, styrka och för "mindfulness". Vänster axel är lite problemområde efter malliskraschen i våras fortfarande och mår nog också bra av det här.

 

Jag har lite jobb att göra innan min "Downward Dog" ser ut så här. Hur var det nu? Jo just det. Practice makes good!


Följde upp Yoga passet med lite lätt styrketräning. Kändes väldigt bra med tanke på att jag opererade mig förra onsdagen. Körde även lätta benböj med 20 kilo utan någon smärta eller problem. Siktar på att försiktigt bygga upp lite rörlighet och grundstyrka nu i kroppen utöver testcykelträning. Ska ta bort stygnen nästa onsdag och bytte kompress efter passet idag. Ser lite halvscary ut, lite bulligt och svullet men ser ut att läka ihop fint så småningom. Trevlig helg!


www.cellexir.se kan du gå in och registrera dig för förhandsinformation om vårt kommande kosttillskott. Lansering slutet februari. Mer info: http://jblifecycling.blogspot.se/2017/01/carnitin-en-av-byggstenarna-i-cellexir.html




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar