fredag 24 augusti 2018

På kollapsens rand

Jag har stannat i Brottby har två tunga motvindsmil tillbaka till Vikskolan i Väsby ute på en 13 milatur Roslagstempot med TT cykeln och min nya snabba? tempodräkt. Fy fan vilken falling down jag började få redan strax efter halva sträckan vid Edsbro. Då efter 6.5 medvindsmil med 44 snitt så tänkte jag nog att det borde kunna gå att hålla hyggligt tryck hem också. Har ju cyklat den här sträckan många gånger och brukar nästan alltid vara stark andra halvan. Men idag var det bara gele i benen och i motvinden hem 6 mil så blev det nära på en monumental bonkning. Så vidrig känsla och vid Rimbo övervägde jag starkt om jag skulle stanna och ringa taxi istället. 

Slog av helt på tempot i överlevnadsmode och kunde knappt hålla 30 fart. Stannade i Brottby och köpte Coca Cola och Kexchoklad. Med 10 min paus fungerade det som en nödraket och kunde i alla fall ta mig tillbaka utan behov av dropp efteråt. Totalt 38 snitt och ganska långt från vad jag tänkt men glad att jag överlevde. Ingen bra dag att kollapsa idag. Vi ska ha stor 50 års fest för Kajsa imorgon med ett 50 tal gäster så att komma hem och lägga sig på soffan och säga "behöver vila" är det liksom inte läge för. 

Hämtat mig lite nu i alla fall och tänker att det var nog en rätt nyttig erfarenhet att råka ut för idag. Det har gått så otroligt bra länge nu och tänker att det är bättre det kom idag en på tävling. En delanledning kan nog också vara att jag var på gym igår med en kompis som bjöd på värsta långlunchen först träning och Spa på fantastisk fina Grand Hotel Gym & Spa. Vansinnigt fint och skön vardagslyx sen Berns Asiatiska med Bentolåda ett par öl och dignande efterrättsbuffe. Underbart gott och trevligt. Körde några km löpband, roddmaskin och lite lätt ben på gymet och ovanan är total så det satt nog i en del idag. 

Nya tag men imorgon blir det fest redan från kl 16 och lär dröja ett tag innan sista gästerna gått hem. Trevlig helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar