måndag 7 februari 2022

Nytt VO2 Max ath 74 på Garmin

 Även om det bara är en algoritm och ingen exakt visande bild (gissar jag ligger ca 10 lägre i labmiljö men har kanske så bra nyttjandegrad på cykel att algoritmen visar så högt) hursomhelst väldigt kul och inspirerande att nå en ny högsta nivå som 55 åring. Efter kvällens 30 min i hög zon 3 139 snittpuls med ganska lätt känsla a 307 w 4.15 w / kg med TT cykeln på trainern så visade Garmin ett nytt VO2 Max om 74. Har legat på drygt 70 i flera år på den lite beroende på form och aktuell träningsintensitet men idag var första gången på 74. 

Tränat väldigt bra i 2 månader nu och en helt vit januari hjälper kanske till lite också. Sedan har jag två nya ”vapen” sista veckan som jag kommer berätta mer om så småningom, men resultat första veckan känns mycket bra. I lördags låg jag på bra ute 8 mil Vikskolan Väsby - Almunge t o r i 2 h 20 min med hög intensitet utan någon svacka, härlig känsla. 

Its never too late😍👊









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar