söndag 9 juni 2013

Tuffa odds på Falkenloppet

Ska snart lämna Sollentuna för färd till Falkenloppet. Det är extremt skyfall just nu så det känns som risken för en tuff eftermiddag bokstavligen är överhängande. Tufft av flera skäl. Är nyss hemkommen efter några fantastiska dagar med tennis i Paris. Känner mig lite champagnemarinerad men det var det värt. Det var en fantastisk upplevelelse att se semin mellan Nadal - Djokovic från bästa plats i den fullsatta Roland Garros. Mats Wilander beskrev efteråt matchen som den bästa grusmatch han sett. Nära 5 timmar i en kokande gryta på över 30 grader håll de på, ja säkert 40 i solen. Respekt för dessa atleter. Hann dessutom med att spela en timme själv på Pro Am som jag var bjuden på i torsdags kväll. Spelet satt väl inte 100 efter typ 15 år sen sist. Men fina stilpoäng i mitt Fila retroset samt Dunlop Maxply från tidigt 70 tal. Bollade lite med Michael Llodra (var i dubbelfinal igår) skojar du att han kunde lira. Träffade även Mc Enroe Mary Pierce, Leconte på en kul tillställning med party på Poloklubben efteråt. Hästpolo, vilken galet absurd sport. En plan på typ 300 x 100 m minutiöst skött i centrala paris. 4 spelare i varje lag, de har upp till 4 hästar var. Låter som en folksport? Kul att få se live dock.

Nu ut till Nynäshamn. Blir supertufft, är äldst av de ca 80 anmälda i Elitklass men hoppas hålla mig kvar i klungan lite längre än senast i Uppsala då jag åkte av tämligen direkt. Som sagt uppladdningen kanske inte helt optimal. Lägg till störtregn o åska. 12 mil, kämpa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar