lördag 11 oktober 2014

4 dagar på La Manga

Sitter i planet på väg hem från Alicante och fyra dagars golkonferens med en 15 mannagrupp företagare och dess gemensamma revisor. Fjärde året jag är med på den här resan och det är en riktig höjdare. Fullt med trevliga personer och spännande kompetenser inom olika branscher.  Golfträning och spel på dagarna och ett par timmars konferens  på kvällarna innan middag tar vid.
Scenisk start igår morse 
Fore right!

En kompetens vi som grupp betecknat i år var lite begränsad i var golfspelet. Erbarmligt dåliga scorer överlag i gruppen. Det kanske visar att Sveriges entreprenörer 2014 har en del andra prioriteringar än golf? Men grymt kul har vi haft och väder och La Manga Club i absolut toppklas.

Vi har varje år två tränare med oss. Uffe och Henrik till vardags pros på Holms och Halmstad GK. Otroligt engagerade och framförallt toppentrevliga pros som ger sitt allt för att vi hackare ska kunna knäcka koden för golfsvingen. Vrid upp, håll huvudet still, sätt press på bollen, rotera..
Chipträning

Det gick väl sådär men vi försöker vårt bästa och garvar åt våra missar i baren efteråt.

Efter tre rundor nu på La Manga och flera timmars instruktion tror jag förstås att jag ännu en gång löst golfens gåta och lämnat dåliga slag bakom mig. Men jag lär väl stå där igen nästa höst och få höra hur mitt svingplan i baksvingen falerar. Men slutade i alla fall med något som liknar golf sista 9 igår med bättre spel och birdies på 14 &18. Tar med mig det och det som hände rundorna innan har jag glömt..

Det här fick bli min fysiska "falling down" för i år. Alldeles för mycket god mat, dryck och sena kvällar o nätter och också den längsta tidsperioden på hela året utan att sitta på en cykelsadel. Blir en full vilovecka helt utan cykling. Känns ändå helt rätt och något jag gott kan unna mig. Nu är det snart dags att starta om igen och fundera över nästa års utmaningar i tränings / tävlingsväg. Skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar