torsdag 16 juni 2016

Vätternrundan lite inspiration och lycka till!

När jag såg hur dålig väderprognosen varit ett par dagar nu med hällregn och stark nordanvind var man inte så ledsen över att inte kunna vara med på Vätternrundan i år. Men nu är prognosen ändrad och det ser just nu lovande ut med lite sydvästliga vindar från Jönköping för snabbgrupperna efter lunch på lördag och inget regn. Då suger det direkt i cykeltarmen och hoppas verkligen de får tur med vädret i år. Av alla härliga upplevelser jag haft på cykel så rankar jag VR 2014 som en av de största topparna. Vi hade haft som mål att cykla under 7 timmar med Team Conti i flera år och det blev en helt galen runda där vi redan efter 3 mil och 45 minuters cykling blev av med halva klungan i ett extremt kantvindsparti. När jag helt slut och utpumpad efter att ha spurtat flera minuter solo för att ansluta den flyende klungan trodde jag aldrig det skulle finnas en chans att klara det. Vi hade 6 timmar kvar att cykla och alla var mer eller mindre helt sönderblåsta både i ben och huvud. Som lite inspiration på att allt är möjligt från det mest uträknade läge kan ni läsa om rundan här.

http://jblifecycling.blogspot.se/2014/06/vr-659-when-every-second-counts.html

Lycka till nu allihop som ska cykla runt sjön på fredag / lördag och jag håller tummarna stenhårt för att gänget jag skulle cyklat med i år med start 12.00 på lördag klarar sitt stentuffa mål att gå klart under 7 timmar. Kommer krävas bra förutsättningar med väder och vind, stenhårda psyken i kombination med grymma ben. Men allt går och går det inte så går det ändå som jag brukar säga. Kör hårt!

Conti Test Team 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar