fredag 24 februari 2017

Från Monark till varm asfalt på Phuket

Miljöombyte. Från Vinterstudion och Monark till racer på varma vackra vägar runt Bangtao Phuket. Vi åker ikväll (hög tid har inte varit där sen i slutet på november:-) hela familjen som så ofta förr till vad som nästan börjar kännas som vårt andra hem Bangtao Beach Phuket. En lite kortare resa i år 9 dagar då tjejernas skolgång kräver sitt, men det blir lika härligt som alltid. Cykeln får följa med i år. Blir ingen fokus träningsvecka men några morgonrundor tänkte jag hinna med mellan poolen, stranden och all god thaimat med en och annan Chang eller Singha till. Chang eller Singha? Tuffa semesterval..

Nyss kört ett kortare Monarkpass utan någon större geist med klena ben. Försökte mig på en 20 min på vad jag trodde var måttliga 315 watt men var långt ifrån att orka mig kämpa igenom det så jag bröt efter 6 min och avslutade sedan med en 10:a stående lågkadens innan jag lämnade vinterstudion för ett långt bubbelbad ute i den soligt fina vinterdagen. Gudomligt skönt och suverän ljusterapi med solen som gnistrar över en isblank Edsviken och i det 39 gradiga vattnet. Ibland levererar även kära moder Svea.

 
Cykeln står packad i Vinterstudion


Dags för cykling av den här typen igen. Sawadee Krap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar