söndag 12 februari 2017

Iskall form trots varma bastubad

Osedvanligt dålig cykelform på Monarken nu. Sedan ett par tre veckor. Det är som jag etablerat en ny nivå. En lägre. Fattas liksom en cylinder på något sätt, blir flåsig mycket lättare och snabbare än vanligt. Ca 10-15% och 30-40 w i kraftskillnad många pass i rad nu. Trots att jag bara kört låg till medelpuls nu sedan operationen inte något stenhårt och inga långa pass heller för den delen. Så någon överträningsrisk känns inte heller som rimlig förklaring. Har ju dessutom haft vit månad fram till för en vecka sedan. Men blev inget starkare av det. 

Lite konstigt känns det för allmänmåendet och känslan i kroppen i övrigt har varit bättre än på många år sedan alla skadorna nu när jag kan gå bra igen efter höftoperationen. Har också kommit igång bra med yoga sedan en månad och kör kontinureligt med 30 min program ca 4 dagar i veckan. Fortfarande långt kvar till bra rörlighet men helt klart blivit väsentligt bättre och känner mig lättare i kroppen. Det tillsammans med lite styrketräning har skapat en bra overallkänsla, men vad gäller cyklingen så är det precis tvärtom. Märkligt manick kroppen ibland, men får glädja mig åt att jag kan gå bra igen och slippa all värk. Det är ju inte en helt oviktig detalj.

Och bastubadande som skulle hjälpa performance verkar inte heller ha kicka in än. Men skönt är det i alla fall sitter i stolen på bilden just nu och tar igen mig efter bastun med en tröst Samuel Adams efter ett avbrutet Monarkpass efter 20 sega minuter.


Hoppas det vänder till Thailand om knappa två veckor. 10 dagar med familjen som vanligt i Bangtao Phuket och jag tar med cykeln. Ska bli otroligt skönt. Har ju inte varit där sen i början av december:-)

Igår var annars en kul kväll hemma. Kalas och 25 manna middag för Alice som fyllde 18 och Vera 11 i veckan. Fullt med släkt och vänner och Kajsa briljerade som vanligt med en dignande middags och efterrättsbuffe. 


Tog sen årets första Romeo & Julieta cigarr ute sen i tidiga natten med Klasse. Kanske satt den sig lite i benen i dag. Den satt sig i alla fall lite i huvudet på natten och i morse, men trevligt och gott var det.

Presentöppning

Mina döttrar och mamma på besök från Kalmar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar