lördag 10 februari 2018

Inställt på Bosön och på Monarken men i övrigt långt ifrån inställt

”En inställd spelning är också en spelning” sa Ulf Lundell en gång i spritdimmorna när han söp bort en konsert nån gång på mitten av 80 talet. Jag och några kompisar hade åkt bil från Våstervik till Himmelstalundshallen i Norrköping men fick moloket vända hemåt igen. Samma visa blev det i arla morgonstund idag. Jag fick vända hem från Bosön 06.50 då en vaktmästare kom och talade om att vårt cykelpass inne på löparbanan som var tänkt att börja kl 7 var inställt pga en bilmässa inne i idrottshallen. Vilken kommunikationsmiss. Ridå och surt värre. Jag hade förutom att masa mig upp innan kl 6 och köra ut till Bosön långt ute på Lidingö i onödan också verkligen sett fram mot att få premiärcykla min nya grymma Trek Madone. 


Lite ledsen och besviken blev du allt imorse men din tid kommer!



Kom på en bra tröst på vägen hem. Jag skulle nu få se Charlotte Kalla gå för guldet på första dagens Skiathlon och nu när jag ändå var uppe får det bli en stund i Vinterstudion istället. Körde 5 k rodd det börjar gå lite bättre med tekniken tror jag även om det fortfarande är mycket att lära. Tog 5:an idag som motstånd och med 26 drag per minut (distanskadens) och ca 80% av maxpuls rodde jag på 19.46. Nästa mål med maxinsats är sub 19.

 Sov dåligt inatt och kände mig opeppad på att cykla Monark efter trots att skidtjejerna med Vacchi som kommentator nyss startat. Kalla såg löjligt stark ut från start, själv kände jag mig det motsatta och la ned efter 5 lugna minuter. En inställd cykling är också en cykling, eller hur var det? Gick istället upp till tjejerna för att väcka och fira Alice vår förstfödda dotter av tre som idag fyller 19. Det blev en härlig frukost tillsammans med mina tjejer framför OS skidorna. Vilket fantastiskt lopp Kalla och även Ebba Andersson gjorde! Guld och bara någon meter från brons. Från de tjejerna i Sydkorea var det långt från inställt idag minsann.

Våckning med presenter till Alice (extra många paket från Kajsa inte heller inställda om vi säger så).
Storkalas på g hemma med 25 gäster nu snart. Kajsa har gjort en massa grymma Thairätter och sju sorters efterrätter.  Kalorierna lär inte heller bli inställda.. Vera vår yngsta dotter har också nyss fyllt år och blivit 12. Vart tog mina små tjejer vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar