tisdag 20 november 2018

Cykelpendling - Finlunch på Grand & Gäst hos Coltings pod

Kul dag trots en allt mörkare november. Frisk incykling till stan 17 km, lite kallt kring nollan men torrt och bra cykelväder. Någon timme på kontoret innan jag tog emot Jonas Colting och Niklas som kom på besök i Stockholm och till vårt kontor för att spela in ett podavsnitt med mig som gäst i fredagens Coltings nakna sanning. Men först träffade de Ann Fernholm som bl.a skrivit boken Ett sötare blod och medan de gjorde sin inspelning till kommande veckas pod kunde jag kila iväg till Grand för en lunchföredrag om det ekonomiska läget i tillväxtmarknaderna (finns väl lite övrigt att önska både där och i världen i övrigt om man förenklar bilden något kring börsens förutsättningar). Desto trevligare var lunchen. En grym hummersoppa och kräftstjärtssmörgås följd av en ännu bättre smörstekt torskrygg med rotfrukter, pimentos de padrone, knaperstekt bacon mm som fulländades med ett riktigt bra fransk Chardonnay till. Toppklass rakt igenom som alltid på Grand.

Mätt och belåten vandrade jag tillbaka till kontoret på Kungsgatan för att spela in podden med Colting. Den kommer på fredag och hoppas den blir intressant och inspirerande att lyssna till. Tycker vi hade ett trevligt samtal kring att börja sent med idrott och försöka nå högre nivåer. Olika träningsfilosofier och erfarenheter av dessa. Att komma tillbaka från svåra skador. Livsstilens inverkan på prestation och välmående. Min egen resa som ledde till starten och utvecklingen av CELLEXIR mm.


Toppklass på Grand


Nu ska jag snart cykla hem i vintermörkret. Tror det kommer kännas lite lättare än vanligt, trots de sura börserna..Som min kollega Robban nyss sa. "Det är så himla bra nu för när jag cyklar till jobbet nu på morgonen från Täby så är det mörkt, och när jag cyklar hem så är det också mörkt. Det är så grymt bra för då glömmer man liksom bort de tråkiga sträckorna på vägen för man ser dem inte". Robban kan se livet från den ljusa sidan även när det är mörkt kan jag lova och med ens kommer det kännas roligare att gå och byta om till cykelkläder snart. I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar