onsdag 23 december 2020

Schwalbe Marathon HELL YEAH LIGHTNING FAST

 Ut med CX till landet på Smidö för lång härlig julhelg. Kom iväg sent som blev ännu lite senare då det var punka på bakhjulet när jag skulle iväg. Bytte ju däck till Schwalbe Marathon 240 dubb 35 mm igår efter lunch på jobbet och kanske klämdes slangen lite med ett minihål som resultat? 

Ville inte få för lång sträcka i mörkret så jag drog i mig en dos Endurance innan jag snabbt bytte slang och gav mig iväg med ambitionen att köra snabbt ut. Har ju skrivit några gånger om ”mysteriet” med mina dubbdäck och om hur jag knappt har klarat av att köra i 25 kmh och därför bytte igår.

Nu hade jag en tuff utmaning jag behöver +30 fart ut 65 km för att hinna ut och slippa alltför mycket cykling i helmörker. Låg på hårt i MAF fart (maximum aerobic function med jämn puls runt 132 och det kändes verkligen toppen hela vägen. Vindriktningen var sämsta tänkbara med västlig vind och jag kör 3,5 mil västerut fast med ett omvänt U med sedvanlig omväg över Arlanda Sigtuna Erikssund istället för raka vägen över Rotebroleden.

Sjukt skön känsla när jag kunde hålla 31 fart även i motvinden från Arlanda till Erilsssund. 1 flaska vatten och en banan samma som sist på snabba 10 milaren i förrgår och helbra känsla hela vägen för 31.7 snitt a 65 k. Galet vilken skillnad på dubbdäck o dubbdäck. Dessa är ju inte ens inkörda än men var nog en 3-4 kmh snabbare än de förra Soumi Tyres Hade varit kul att haft wattmätare på CX:en idag:-)

Härlig ”revansch” på mig själv efter igår kväll då jag var så jäkla kass i padelmatchen så jag hade svårt att sova inatt. Var överpeppad och tyckte jag hade utvecklats ordentligt sista matcherna men igår var jag sämst och totalt iskall. Tycker enormt illa om mig själv när jag är så värdelös.

Men nu smakade första julölen rätt bra efter det här. Cykling gör mig som tur är väldigt sällan besviken på mig själv. Kanske är det : This is what im made for!

God Jul på er!

På tal om god hjul kolla vilken cool reflexbild det blev på däcken när jag kom fram. LIGHTNING FAST TYRES!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar