tisdag 22 december 2020

Världens genom tiderna långsammaste vinterdäck kan bli dina:-) & antikroppar på plats fortfarande





Nu har Soumi Tyres Skinny Fred gjort sitt på min CX

Cyklade ju ganska fort med racern igår 10 mil och idag på pendlingen in till stan var det CX med mina superdäck Soumi Tyres Skinny Fred 30 mm dubbdäck som jag skrivit om här för en tid sedan. Vet inte vad som hänt men de har bara slutat rulla? Det är nåt helt sjukt jag kommer knappt framåt. Idag iofs bra motvind in men fick köra mig duktigt svettig för att nå 20,5 kmh i snitt in till stan 16 km. Igår cyklade jag 10 mil racer med 36,5 kmh i zon 2-3 med pulssnitt 127 slag. Verkligen ett mysterium hur de kan vara så sjuk tröga jag cyklade med dem förra året och då gick de ca 4-5 kmh fortare än nu.

Vi ska åka till landet för lång jul helg i morgon och då tar jag cykeln men pallar inte att köra med dem mer så köpte ett par Schwalbe Winter Marathon 35 med 240 dubb, som nu sitter på för hempendling snart. De sägs ju vara bra och rulla på hyggligt. Inte för att man behöver dubb nu men kallare väder var väl på g nu. Så kom igen lägg ett bud på mina Soumi om du vill bli världens starkaste cyklist genom maximalt rullmotstånd i din träning (Du får dem självklart gratis:-) Borde ju inte bytt då pendlingen tar 5 min längre och ger bättre träning men får ju tusan knappt runt pedalerna längre vid minsta uppförslut så jag tog den enkla vägen ut från mitt lidande och köpte mig lite snabbhet (som så många gånger förr:-)

Fick precis provsvar för antikroppar också skönt att se att jag hade de kvar. Har inte testat förr än i fredags men var övertygad om att det var Covid jag hade i slutet av mars och fru och 3 döttrar fick det av mig strax efter. De har sen testat för antikroppar och skönt nu att se att mina var kvar efter 9 månader.

Superladdad nu ikväll efter hempendlingen då blir det en stenhård padelmatch med min halvbror Kalle (tennisfantom) mot min Västerviks bästis Jonas "Gud" Karlsson med vass granne. Vi spelade mot dem i söndags och torskade efter två stenhårda set. Revansch att utkräva ikväll. Vi kallade honom Gud för att han förutom att vara bäst på alla sporter när vi var unga (betänk då att vi växte upp årgång 66 med både Stefan Edberg och Per Ulrik Johansson i samma årskull i lilla Västervik) så hade han en sån osannolik tur och flyt med vad han än företog sig. Han hade sån tur med allt så folk tog semester hemma efter när Jonas hade semester för då var vädret toppen så var det bara, jag skojar inte. En gång var han med i sin pappas lottosystem som han hade på Jarmeus skor som han drev. De hade haft det där systemet i bra många år utan vinst. Veckan Jonas var med vann de 275 tkr och 40 tkr var.. Det där med Lotto var väl inte så svårt..

Han var svensk elit i tennis som ung tillsammans med Stefan och sparrade jämt men slutade alltför tidigt. Han började med golf hade 3 i hcp efter ett år, gjorde förstås hole in one första året. Spelat elitserien i squash började med styrketräning som vi så många gjorde på den tiden. Jonte tog 240 kg i marklyft och lika mycket i benböj på 85 kg efter ett par år. Frågor på det? Sen började han med cykel när jag fortsatte traggla med golfen och det var faktiskt genom Jonas jag började cykla han var förstås helgrym på det med och är fortfarande men när jag var med hans gäng Klungan till Mallorca 2011 och kunde cykla ifrån dem alla inkl Gud själv upp till toppen på Puig Mayor 14 km. Då fattade jag att cykel är vad jag skall ägna mig åt. För kan man slå Gud i en sport som han håller på med då är man ämnad för just den sporten. Och på den vägen är det nu 9 år senare.. Är han bra på Padel? Skojar ni:-)

Med Gud på en fin träningsrunda i höstas

Kör hårt o God Jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar