måndag 21 december 2020

Var kom den formen ifrån? 99 km vinterdistans i zon 2-3 a 36,5 kmh

Välbekant vy för cyklister i Stockholm Norrort Markimvarvet innan Frösunda

Härlig nästan mäktig känsla idag med Madonen ute på de regnblöta vägarna hemma från Edsviken till Fresta Almungen vägen Långhundra Skepptuna Markim Vallentuna Väsby och hem. 99 km vintersolståndsdistans idag efter hårdkörning både lördag o söndag med insatser nära max plus padel också igår, så tänkte jag köra ett lugnt zon 2-3 pass idag och gjorde så också. Det vara bara det att det gick så lätt och fort ut i medvinden norrut men även hem sen hela vägen. Ökade kraften lite hela vägen och slutade på 250 w snitt efter 99 km. Pulsen och ansträngning låg hela tiden och sällan eller aldrig har jag cyklat så här fort så lätt i 10 mil 36,5 kmh snitt 127 puls (75% av max) med högsta notering 142 slag när jag ökade sista 20 min, kadens låga 74. Det enda som inte vara bra är att sträckningen i vänster skinka känns lite kraften brukar vara 50 / 50 resp sida men idag 48 / 52% så troligen en effekt av det. Men sammantaget var det som jag var motordriven idag och det dessutom bara med en banan och 1 liter vatten som bensin i 2 h 43 min, galet skön känsla.

Fattar knappt hur det gick till idag. Blöta vägar och 4 grader men fart som en bra högsommardag. Har inte tränat några långa pass i höst men en del pass med bra kvalité och det är nästan som en formtopp konstigt nog. Har haft bra tom lysande form hela året men det här nu? Är det allt padelspel som gett resultat:-) Bara att tacka och ta emot.

Kör hårt! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar