onsdag 5 december 2012

MAF test

Händelserik dag, var i GBG och höll föredrag igår, skulle ha samma föredrag i Sthlm idag men höll inte på att komma hit, tåget gick dock hem till slut, men vi fick än ställa in arrangemanget ikväll, pga "snökaoset" som även gjorde att jag fick ta taxi hem ikväll. Lika obegripligt varje år i sthlm så fort det kommer någon decimeter snö så slutar tåg och bussar att gå? Fattar ingenting vägarna från stan hem till Sollentuna, plogade och fina, men alla bussar inställda, klart tveksam till SL, tur ratt man cyklar oftast.

Efter 40 min snöskottning hemma var man bra uppvärmd för ett Maximum Aerobic Function MAF test. Kör 30 min på trainer och försöker pricka 140 puls hela tiden, mätningen blir hur långt jag kommer samt snittwatt på 30 min. Blev glädjande rekord med 322 watt och 21.48 km (trainern visar nog för höga siffror) men ser klar förbättring senaste månaden efter enbart låg till medelintensiv träning. Formeln för MAF puls som jag skrivit tidigare om är 180- ålder i mitt fall blir det 135, jag lägger sedan på 5 slag då jag haft så god utveckling och varit frisk länge så 140 blir min MAF puls. Tappade lite kraft sista 10 min idag men sammantaget är jag klart nöjd. Nu operation av åderbråck imorgon på ben så ca en vecka eller i värsta fall två vila nu, sen fortsätter lågintensiv basträning samt lite benstyrka någon månad till innan det blir dags att börja lägga till intervaller och högre intensitet. Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar