måndag 3 december 2012

Rough Ride x 4

When the going gets tough the tough hides in the closet.. Ja idag var det ingen lek att pendla till jobbet, men jag bet ihop, väl påbylsad så gick det ändå hyggligt, men fötterna tog stryk på slutet av de 17 km in till stan. Hem gick lite bättre men jag blir rejält mycket flåsigare i den här kylan. Runt -10 får nog bli gränsen framöver tror jag.

Rough Ride x 2 till blev det sen ikväll i källaren, både för Lance Armstrong på Dokument Utifrån som jag spelat in från gårdagen samt på trainern med ytterligare ett 4 mils trainer tempopass. Även om jag körde lågpuls så får jag slita på i rätt snabb fart för att komma upp mot 140, fast det är ju bara positivt. Men hade en grym träningsvärk idag av de ynka 2x2 set benböj och utfall med pyttevikter från igår, ofattbart att tappet kan bli så stort när man inte tränat benstyrka på länge. Passet gick i alla fall ruggigt bra med delat pers bäst watt / puls. Lika bra går det ju inte för Lance, inget nytt kom fram om man följt med i Lancegate och t ex läst Tyler Hamiltons bok, men bra att det kommer ut bredare så en nystart i sporten kan ske. Den sista Rough Ride för idag blir ett annat boktips Paul Kimmage bok från tidigt 90 tal med samma namn, den första boken som på allvar berättade om dopingkulturen i proffsklungan.

Nu har jag kört ett par veckor i rad med någon form av cykel varje dag, inte direkt sliten pga enbart låg till medelpuls träning, men nu blir det en välkommen vilovecka, några dagar med jobbresor följt av ny operation på torsdag. Ska få ordning på ett par åderbråck på benen, sen hoppas jag att ben o kropp ska vara fabriksnya till nästa säsong. Kör hårt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar