onsdag 19 december 2012

Tyngre motstånd

Har ingen riktig aning hur mycket fel min trainer är kalibrerad men sannolikt har det gått lite för lätt vad gäller motstånd med för höga wattangivelser som följd. Ikväll gjorde jag ett MAF test 30 min på 140 puls och inför det pumpade jag upp däcket ordentligt samt skruvade år motståndsrullen lite hårdare. Blev en rejäl skillnad till det tyngre. Bra för växlarna var på väg att ta slut tidigare, tråkigt för egot att komma ned 75 watt och 5 km i snittfart. Men fördelarna överväger, gissar att verkligheten ligger någonstans mittemellan. Nu kändes det riktigt bra i ben och kropp men farten blev 37 i snitt och watten 235 på 142 snittpuls. Men nu har jag något att jobba upp och tyngre växlar att ta till för styrketräning samt när formen ökar. Givet att jag inte är helt ute och cyklar vad gäller det upplevda motståndet (ja ute och cyklar är ju iofs precis vad jag är:-) blir det ju också desto roligare att komma ut på vägarna i vår om det känns lättare och snabbare än vad man är.

Nu några dagar utan träning och några förstärkta julbord på agendan. Skål på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar