söndag 29 september 2013

MAF test

Idag körde jag ett s.k MAF test Maximum Aerobic Function. Skrev i tidigare inlägg här Konsten att träna rätt om den. Den här typen av träning är ett grymt bra sätt att checka av utveckling, form etc. Har inte gjort det på länge nu och använder det mest på låg och uppbyggnadssäsong så det blir mycket MAF träning nu närmaste halvåret. Körde 1 mil ut från Almungevägen efter Sälna påfarten och sen tillbaka samma väg jag brukar göra testet på. Kändes inte 100 idag i andning men benen var pigga hela vägen och jag fick hålla igen för att inte pulsen skulle gå för högt. Jag skulle hålla den jämn på 140 men det blev 142 i snittpuls, fart 36.7 watt 295.


Ok nöjd men det känns som lite vikande styrka och fart på g. Ska göra ett test på Sport Support Center på tisdag. Det blir svart på vitt med syreupptagning, trösklar, mjölksyrenivåer etc. Sen blir det lite golffokus ett tag med resa på torsdag till Gleneagles för konferens och långhelg med 3 rundor golf på en av världens bästa banor, värd för Ryder Cup nästa år. Aldrig varit där alla säger att hotellet och anläggning är magisk. Ska verkligen bli kul. Efter det nästan direkt till Alicante för ny golftripp 4 dagar med en revisorsfirma och deras kunder. Där har vi två toppklasstränare med oss, PGA pron som dessutom är grymt trevliga så det blir ett par höjdarveckor nu framöver med mycket golf och kanske en välbehövlig cykelpaus.
Men först VM linjet i em, grisväder såg jag. Blir spännande att följa upplösningen. Gissar på Cancellara eller Nibali, har inte sett något än de kanske redan är avhängda, om inte tror jag dom blir svårslagna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar