måndag 23 juni 2014

Film inuti klungan Schweiz runt spurt etapp 5

Kolla den här filmen från sista 2 kilometer och spurten i Schweiz runt 5 etappen. Kameran följer John Degenkolb Giant Shimano som ska försöka sprinta hem segern mot Cavendish, Sagan och andra storheter. Galen intensitet och fart, vilka gladiatorer de är de här grabbarna. What the inside of the peloton looks like

Nedan är samma spurt fast från Eurosports sändning, häftigt att se dom ur både cyklistens och åskådarens perspektiv. Det blir också en vurpa bakom fronten här på upploppet som inte syns i den andra videon Eurosport TDS stage 5 sprint

Nog för att jag gillar att spurta och det vore ju en nåd att stilla bedja om att få vara med i farter som dessa när det drar ihop sig. Nu på på SM i Kinnekulle på söndag med 4 mil klättring kommer det nog inte vara så många kvar till spurt gissar jag. Dessvärre inte jag själv heller, är rädd för att jag hinner bli trött innan dess. Men det ska bli riktigt roligt. Idag körde jag 3.4 mil backintervaller med totalt 2 x 10 gånger upp och ned för Frestabackarna. Kändes bra hela vägen. Hinner med ett par dagars träning till innan det är dags för "tapering" sista dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar