fredag 13 juni 2014

Inatt >7 imorgon <7?

Ska snart försöka sova en >7 sömn för att imorgon kl 12.02 cykla <7 på Vättern med vårt 45 man starka Contilag. Allt känns kanon inför loppet. Jag och kaptenerna Erik och Mats har varit iväg på grillmiddag hos Sundsvallsfalangen i laget från Alnö Race Team som gentilt bjöd oss på middag. Dom hyr en villa några kilometer från stan. Själva bor vi flott värre:-) i IOGT NTO klubblokal på luftmadrass. Jag kanske trodde jag kommit förbi den del i livet med logi som denna
Min sängplats snacka om Bulls Eye!
En bit från finhotell om man uttrycker sig milt. Men det har sin charm det här också. Ligger i alla fall mitt i stan.

Det här blir min fjärde Vätternrunda 2011 7.53 2012 7.08 och så förra året 7.17 de två sista med Contilaget. Förra året hade vi målet under 7 men tuffa vindar och lite ojämt lag gjorde det övermäktigt. I år är vi bra mycket starkare och får vi bara inte alltför mycket motvind hem från Jönköping (som dessvärre ligger i farozonen) bör vi ha en god chans. Taktiken är att köra två roterande kedjor bakom varandra med dryga 20 pers i varje med motorbyte var 20-30 minut så länge det funkar för att sen ev gå ned på en kedja om många lämnar dragjobbet. Har en bra känsla för gruppens styrka och säger 6.58. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar