lördag 23 augusti 2014

MAF test

Cyklade ut vid 10 i morse för en klubbträning men det var ingen annan på plats. Kanske var det väderprognosen med mycket regn i som skrämde bort. Så det blev en solotur på 85 km istället, som jag tajmade perfekt för trots en hel del mörka moln började det inte regna förrens precis när jag kom hem igen.

Körde lite lugnt och ökande och gjorde ett MAF test efter 4 mil. Det var länge sen jag gjorde ett MAF test och tog vanliga sträckan jag brukar göra testet på Almungevägen norrut från Markimavfarten en mil ut och tillbaka. Bra blåsigt med mycket sidvind med ut och mot tillbaka. Klart nöjd med siffrorna speciellt om jag jämför med MAF september 2013 38,4 i fart idag med 141 puls i de ogynnsamma vindarna mot 36,7 för ett år och 323 w mot 295. Det känns ibland som all träning knappt ger några framsteg men det här var ändå svart på vitt en klar förbättring på ett år. Vill du veta mer om MAF test läs konsten att träna rätt

Strava hela rundan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar