fredag 22 augusti 2014

Run Forrest Run!

Bilden är från upploppet på mitt livs enda maraton STHLM 97. Jag kämpade mig igenom som "halvtränad" 30 åring på 3.42 något som jag var vansinnigt nöjd och stolt över. I 17 år sedan dess har löparlinne och tights legat i en byrålåda rätt långt ner i garderoben. Men nu har jag tagit fram outfiten igen och komiskt nog sprang jag i exakt denna dress igår. Ett par sköna SUB 4 tights och ett Mizuno löparlinne från tidigt 90 tal när jag jobbade i sportbranschen, jäklar vilken nostalgi och skön känsla det var att ta på sig det igen.

Och vad kul det är att bli bättre i snabb takt på något, lite skillnad på cykling om man säger så. Igår gjorde jag mitt fjärde löpträningspass sen förra söndagen då jag fick avbryta efter 2.5 km med kramp i båda låren. Pass 2-3 gick klart bättre och igår körde jag 4 x 1000 m intervaller på Sollentunavallen Strava nu kanske det lär dröja innan jag får några KOM i löpning men vilken känsla det är att kunna springa dramatiskt mycket snabbare bara på några gånger. Fortsätter den här förbättringstakten är jag världselit inom några månader:-) Run Forrest Run!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar