tisdag 16 september 2014

A Terrible Tuesday :-)

Verkligen en tuff dag på jobbet med ett par trevliga kunder och en kollega i solen på Svartinge Golf som visade sig från sin bästa sida, magiskt vackert och min gamla bana i absolut toppskick med såphala greener.
Stylish kläder inte lika vackert spel. Fattar ingenting hur jag kan vara så dålig på närspel som jag varit de rundor jag gått i år. Närspelet som i alla år varit hyggligt bra. Konstigt spel det där golf. Men drivarna på 1:an 2:an och 3: an tar jag med mig till K Club, grym anläggning och Ryder Cup bana utanför Dublin som jag får glädjen att bli bjuden till nästa torsdag-lördag, bara slit och släp alltså..

Ännu mer slit blev det efter golfen ikväll på Sollentunavallen. På lördag smäller det med examen för min 5 veckors löparsatsning från noll. Är då med i Trigänget Terrible Tuesdays "avslutningsduathlon" med stor baluns på kvällen. På schemat 3 mil tempocykling följt av 5 k med masstart. Behöver nog inte vara orolig för att det ska bli annat än ca 20 fullständigt vidriga minuter av smärta.. De tog en hel drös av de hett eftertraktade platserna till Kona Hawaii nu på IM Kalmar? So i guess these guys will run pretty fast.

Har verkligen inte blivit någon löpare på 5 veckor, MEN det går snabbare och snabbare och idag gjorde jag liksom i söndags en 5:a precis under 20 min. Kvällens Strava Det är jag exceptionellt nöjd med även om det var slitigt hela vägen. Nöjd inte minst med tanke på att jag inte kunde jogga 2.5 km för 5 veckor sen. Då fick jag stanna och gå, med tokkramp i båda låren. Nu springer jag i alla fall även om det är långt till tider jag gissar snabbingarna springer på. 5 km under 20 var det "drömmål" jag satte upp för mig själv att klara på lördag nu gick det en vecka innan så jag får väl säga 19.30 på lördag då.

Kajsa gjorde sen en fantastisk fiskgryta, till det en Riesling favorit Dr L. Så verkligen A Terrible Tuesday:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar