måndag 10 november 2014

En lång Monark timme

Idag efter hempendlingen tog jag ett pass på Monarken. !0 uppvärmningsminuter sen 3,5 kg motstånd kadens 85-90 med plan att köra på 300 w så länge det kändes ok utan att ta ut mig fullständigt vilket inte kändes lockande.just idag. Efter 10 minuter puls 138, känns ju riktigt bra det här. 30 minuter puls 148 helt ok fortfarande, kör en stund till, 45 minuter puls 151 nu börjar det bli mentalt tungt och börjar kännas i benen också men "bara" en kvart kvar till timmen jämnt och längre än vad jag någonsin kört Monark nonstop på >300 w.

Sista 5 blev bra svettiga även om puls fortfarande inte var i närheten av kritiska nivåer, men det var däremot psyket och benen. Slutade på 156 puls och ett snitt på 305 i jämn takt hela timmen. Det blir 4,12 w/kg. Borde räcka hyggligt för att konkurrera med jämnåriga men jag vill ju konkurrera även med de yngre killarna och där är det helt klart en bit till som fattas upp till övre kvartilen i elitklungan. I och för sig en jäkla skillnad på Monarkwatt inne och cykel ute i tävlingssituation där jag gjort 5 w /kg i en timme flera gånger och Vätternrundan 296 npw och 4 w/kg i 7 timmar (eller 6,59,52:-) för att vara exakt. Monarkwatt är helt klart tyngre, en del säger ca 7% jag vet inte men upplever det tydligt tyngre. Förutom att drivlinan skiljer så är det ju det att det aldrig blir någon nerförsbacke eller microvila på rulle etc vilket gör att man aldrig får chans till återhämtning som ute.Heljobbigt mentalt att cykla Monark länge Sanslöst skönt att lägga sig i badet efter det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar