torsdag 27 november 2014

Gick med i Kompiskampen

Kan ju vara en kul motivationsgivare. Ja kul vet jag förstås inte, egentligen raka motsatsen och helt vidrigt. Att ta ut sig max i 20 minuter på testcykel är ännu värre mentalt än att göra det på tempolopp. Då har man i alla fall vägen att koncentrera sig på. 20 minuter är så galet långt när hela kroppen bara skriker NÅD efter 10 minuter. 

Annars blev kvällens debut i Kompiskampen på Monarken ganska likt ett SMACK tempolopp all out 20 minuter och likt mig en alldeles för hård öppning. Tappade rätt mycket andra halvan och kom in på 347 w 4,75 w/ kg runt 163 i snittpuls (93% av max) sista 10 min mellan 166-170 så det fanns inte en enda procent mer att hitta idag. Helnöjd med resultatet och nu har jag till mars på mig att försöka bättra det här. En bra bit upp till toppresultaten. De är jag chanslös på men i w/kg x ålder blir jag farlig😀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar