fredag 13 maj 2016

"Fan du verkar byggd som en Koenigsegg" - Imorgon flyger jag hem

Happy! Imorgon kl 08.15 kommer en dansk läkare och hämtar mig på sjukhuset i Palma för en kortare färd till flygplatsen och sen boarding av SAS planet som lyfter 10.40. Så obeskrivligt underbart att få komma hem till alla mina tjejer. SOS fick efter lite allvarsord i förrgår till slut fart på sin process och idag har den nedflugne doktorn varit och hälsat på mig och gått igenom vår resa. Trevlig kille och garanterat bra resesällskap. Han har i händelse av behov en välfylld läkarväska med godsaker, syrgas, bra painkillers etc men tror inte jag ska behöva tulla så mycket i den annat än ordinarie painkillers då jag känner mig allt bättre nu de senaste dagarna.

Så pass mycket bättre att jag rymde från mitt sjukrum nu på eftermiddagen. Tog hissen ner till gäst / personalcafeterian. Där får inga patienter vara så jag tog på mig civila kläder en skjorta som döljer kanylen och slangarna på armen för dropp och beställde en dubbel espresso machiatto ett bakverk och en Estrella öl i frostat glas. Alltså kan ni fatta vilken frihetskänsla? Kanske låter trivialt men har man spenderat 2 veckor på rygg helt isolerad så är det gudagott att bara få sitta på ett café och bara va sig själv en stund, och ja kaffet och ölen var gudagoda efter 2 veckor på bara vatten. Gettin back to life!


När jag satt här nere i cafeterian så fick jag ett sms från en gammal skolkompis som läst om min senaste olycka på bloggen och frågade hur det var? Jotack bara bra svarade jag. Flyger hem imorgon och kaffe och öl i glaset. What more can a man ask for?

Han svarade " Fan du verkar byggd som en Koenigsegg man bara byter ut lite, lägger till och uppdaterar lite sen kör man igen".

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar