onsdag 31 maj 2017

Tävlingsdags igen

Det var länge sen nu. Inte tävlat sedan i tidigt i höstas men nu till helgen är det nypremiär igen med Stockholm 4 dagars. Har anmält mig till alla deltävlingarna i en stenhård H 50 klass.

Kringeltempot i Södertälje på lördag
Falkenloppet linje i Nynäshamn söndag
Arlanda Test Track GP måndag
Nationaldagsloppet Markim Linje tisdag

Ser mycket fram mot helgen. Formen känns stark och jag har kört bra tidigare på alla banorna (utom täljetempo där jag aldrig tävlat) Hade önskat linjeloppen betydligt längre än de 6 mil både Falken och Markim är för mer utslagsgivande cykling och är lite för otränad / ovan på tempocykeln. Men siktar högt med pallen som mål i samtliga lopp. De bästa är med så tuff målsättning. Blir kul att se hur långt det räcker.

Har gjort en performance upgrade och lite marginal gains attiraljer till mina cyklar. Peter Hugod Dinvelo och Kalle Eriksson SLF har kittat mina cyklar med vaxade kedjor och keramiska SLF trissor så nu ska drivlinorna leverera lite mindre effekförlust och friktion. Gör enligt experter upp till 10-15 watt vs en vanlig halvskitig och lite sliten drivlina. 

Ny vaxad Connex kedja (top of the line) och SLF keramiska trissor på Merckx EMX7 The devil is in the details:-)


Testade tempocykel en lite kortare sväng i måndags med nyvaxad kedja. Kändes bra och gick fort från Vallentuna till Väsby och i Frestabackenen på vägar jag och de flesta norrortscyklister cyklar ofta ofta. Var bra vind förstås, men det har det varit många gånger förr också:-)



Blir ju dock lite trött när man ser väderprognosen nu 10 dagar framåt. Förbannade skitland till dåligt väder vi har för det mesta. Det är nästan irriterande att få två så fantastiska dagar som i helgen och få smak på hur underbart det är och sen snabbt tillbaka till kylskåpet och kall nordanvind igen. Ja jag vet hur de klämchecka snackar om inget dåligt väder bara dåliga kläder och underbart med 4 årstider osv. Men faktum är att vi i Stockholm har en medeltemperatur om 8 grader. Jag bor i ett kylskåp alltså. Brrrr jag fryser. Bra träning, kost ett och annat glas vin till och så https://cellexir.se/    förstås har gett lysande form, mer muskler än tidigare samtidigt som 35 års lägsta i vikt 71 kg på 178 cm men också tagit bort allt fett och skydd mot kyla. Se låret här på eftermiddagen i lördags efter snabbcykling 16 mil med sub 7 gänget. Har ca 6-7% kroppsfett nu.


Så nu lär får jag stå och huttra på startlinjen igen i helgen innan man får cykla sig varm. Ok färdiggnällt på vädret. Det är ju ialla fall ljust på kvällarna ett par veckor till, (innan det vänder vid midsommar:-) Eller som de säger i Örebro. "Vilket fint väder det är! Ja idag ja, då skulle du sett igår det bara regna och regna".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar