lördag 3 juni 2017

2:a Kringeltempot bra start på STHLM 4 dagars

Kort 16 km mycket kuperat upp och ned hela tiden på en mycket fin böljande väg. Galet jobbigt då jag på tok för uppjagad gick på stenhårt direkt i första långa backen med 2 min a 470 w och sen var pulsen aldrig under 160 mer för mig under de 22.05 som det tog. Jag når ytterst sällan ens till160 slag. Det hade jag i snitt idag.

Höll bra ut i sida motvind och vände med 43.1 snitt men förstod att det här trycket kommer jag inte klara hem nu med för mycket mjölksyra i benen. Kropp och ben ändå i väldigt bra form så jag klappade inte igenom även om wattkurvan blev sluttande åt fel håll i loppet. Det här med pacing är sannerligen inte lätt.

Krigade mig helt slut över mållinjen och tänkte ändå att YES det där får jag vara rätt nöjd med, speciellt kämpainsatsen med så tokig disposition. Det visade sig glädjande räcka till 2 plats. Klart slagen med 42 sekunder av Östersunds och hela landets klara H 50 tempokung Roger Claesson, så hade inte haft någon chans där ändå hur bra jag än disponerat loppet. Hade 20 sekunder ner till Stefan Stengård på 3 plats vilket jag är klart nöjd med.


H 50 fältet är hårt och Rogers tid var bättre än segraren i både H 30 och H 40 och hade räckt till 5 plats i elitklass med de flesta av landets bästa på plats. Alexander Wetterhall vann med svenska mästare som Richard Larsen 5:a och Alex Gingsjö 6:a. Min tid hade räckt till 2 plats i H 30 och 4:e i H 40 och 15:e i Elit av 42 fullföljande. Its never too late!

Känns väldigt lovande inför kommande linjelopp & GP söndag - tisdag. Total tid räknas i sammandraget med bonussekunder 30-20-10 plats 1-2-3. Imorgon Falkenloppet linje 6 mil. Hade gärna sett 16 men ska bli kul och bara att kriga på. Gillar uppförsspurten på Falkenloppet..

Ibike data 43.6 kmh snitt 100 kadens 160 puls

"Fel" lutning på 2 min watt kurva den gröna högst upp men fina siffror.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar