torsdag 5 december 2019

Bli inte äldre med åren - Gäst hos Prestationspodden och milen rullar på

Fick ett sånt där "Ditt år på Strava" mail och uppdatering idag och milen har rullat på bra även nu under hösten så det blir nog ca 1500 totalt i år. Lite mer än de senaste åren men nu kommer ju Wattbike siffrorna med här och det gjorde inte Monark när jag hade en sån så totalen är nog ca densamma de senaste ca 8 åren. Kör nu pendling kontinuerligt i veckorna. Skönt idag med milt och för en gångs skull utan regn. Pendlingen tar ca 40 min i vardera riktning dörr till dörr de 17 km jag har från Landsnora till Kungsgatan. Kompletterar med lite Wattbike och rodd hemma oftast direkt efter hempendlingen. Sparsmakat med HIIT än sån länge väntar med det till januari, mest aerob MAF och basträning. Känns stundtals ganska ok, inte minst igår när jag rodde 5 k i zon 2 med låga 128 som maxpuls och snitt 122 och höll ändå sub 20 min vilket kändes väldigt bra. När jag började inomhusrodden i höstas var jag minst 15 slag högre på samma belastning / fart. Practice makes good! Rysningar i Vinterstudion igår på full volym blueray komnsert Hans Zimmer med full symfoniorkester i Prag med all otrolig filmmusik han gjort. Enormt suggestivt mäktigt och vackert med Gladiator, Inception, Dark Knight, Da Vinci koden, Lejonkungen och en massa mer han gjort.



Igår släpptes ett nytt avsnitt av Caroline Norbelies populära podd Prestationspodden. Jag var gäst i avsnittet och vi hade ett trevligt samtal som jag hoppas och tror du kommer finna inspirerande och intressant. Kul om du vill lyssna!

Acast länk Prestationspodden 
Itunes länk



Missa inte heller att ta del av ett blogginlägg med fördjupning från Dr Mikael Mattsson om respektive ingredienser i nya Cellexir Endurance. Intropris med förköpsrabatt 20% sista dag att beställa nu på söndag. Årets julklapp till alla träningsnördar - Dont miss out!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar