lördag 25 maj 2013

KOM tillbaka

Står på altan med ett glas rött och väntar på att grillkolen ska bli varm. Mår alldeles lysande efter en bubbelpool ett bra cykelpass och en härlig dag i solen med familjen.

På eftermiddagen passade jag på att lufta tempocykeln en sväng på knappa 7 mil. Har bara kört den en gång i år, måste bli mer den är hur skön som helst och jag gillar verkligen att cykla snabbt själv. I det här fantastiska vädret blev det ju inte sämre. Körde vanliga svängen ut mot Fresta Sälna, lite runt o tillbaka i rätt bra fart. Blåste ju en hel del idag och när jag kom på hemvägen mot Sollentuna så kände jag vinden i ryggen och fick feeling för en rekordattack på Frestabackens KOM på Strava som jag hade tidigare i år men tappade i vecka till Gustav Dejert. Även min klubbkamrat Marco Jeres tog min gamla tid i veckan. Så kan vi inte ha det tänkte jag och gav vad jag hade sittandes i tempobågen hela backen. Körde de 700 m med 4% snittlut på 56 sek 42.7 i snittfart. Hjälpt av vind och tempocykel men backen cyklade jag själv:-). Blev ett KOM till på Sälnavägen söderut. Så för tillfället har jag KOM i båda riktningarna. Kul det här med Strava att benchmarka sträckor. Kom igen nu, ut och ta KOM dom ligger där och bara väntar på att bli slagna. Imorgon ett långpass med Conti ca 15 mil kedjeträning inför Vättern i 40 fart. Skål!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar