lördag 22 februari 2014

OS mys på takterassen i Bangtao

OS mys på senkvällen i Bangtao Phuket. Sitter på takterassen i vår Island Villa på Angsana Spa efter en grym middag på stranden. Ipaden uppställd på solbädden med Viaplay. Slalom på g. Dags för medalj nu med 2 o 3 plats efter första åket? 

Av alla år vi varit här nere har det nog aldrig varit så varmt och så mycket blå himmel och magiska stjärnklara kvällar. Hoppas det fortsätter. Förutom ett gäng timmar vid poolen idag blev det ett kortpass i gymmet med 30 min cykel, men med 2 tuffa 10 or blev det tufft värre. 

Hade sett fram mot att kolla formen och jämföra med noteringar från bloggen förra året eftersom cykeln är densamma och jag trnat ca 550 timmar sen dess kändes det lite som examensdags och moment of truth. Kan jag fortsätta att utvecklas eller tar tidens tand ut sin rätt? 
Hello my dear friend. Have you missed me?

Hade några 20 minuters intervaller om ca 325 w förra året och tänkte stt jag siktar på en 20 minutare lite över det. Satte av med lite för hög belastning och ca 360-375 w och efter 5 min fick jag en negativ trend efter 9 kände jag att 11 till har jag inte psyke för så slutade efter 10 med 357 w snitt. Nöjd ändå och med bättre disponering hade det nog gått i 10 min till  i alla fall klart över 325 snitt. Tog en kort paus och tog 10 till med 334 snitt. Bra tungt ändå på slutet. Har man gått för hårt första 5 är det fruktansvärt svårt att komma igen. Något att banka in i huvudet och ta med sig på tempocykel i år. Känslan idag var att gymcykeln visar ca lika många watt som min Monark. 

Hinner få en hel del värdemätare till här nere, men tror att det går åt rätt håll, även om det blir tuffare och tuffare att utvecklas.
Skön afterbike på takterassen med lagunen, havet och solnedgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar