torsdag 27 februari 2014

Maxtest 20 min

Ännu en skön dag på Angsana Bangtao Beach. Fortsatt klarblå himmel varenda dag och stjärnklart på natten nu 9 dar i rad. Har aldrig varit med om det. Fantastiskt.

Tog en massage idag på stranden för första gången den här resan. Skönt att få rygg och framför allt ben genomknådade. Gav en lätt känsla och energi till att ge mig på ett maxtest 20 min på testcykeln. Var noga med att inte starta för hårt och istället försöka få en progressiv körning med starkast kraft mot slutet. Det är så fruktansvärt jobbigt både fysiskt men framför allt mentalt när det blir tvärtom, vilket det tyvärr lätt blir både i tempolopp och i maxtest.

Men idag gick det grymt. Hade 19 i motständ på Technogym cykeln vilket på 80 kadens gav 340 w. Låg där 79-82 första 5 och kunde sen öka några takter upp mot 84. Kände efter 10 min att dispositionen var rätt. Jobbigt men ben ok och puls först nu över 150. Kunde öka kadensen bra sista 10 och höll runt 370 w sista 5. Precis så ska jag försöka vara kall nog att disponera tempoloppen denna säsongen. Helslut men lika nöjd med 356 w snitt över 20 min. 

Körde ett par liknande test på samma cykel när vi var här förra året samma tid med ca 325 w i resultat. Supernöjd att kunna öka så pass mycket på ett år. Inte lätt att öka nivån nu trots all träning jag lägger ned. Bara att hålla nivån kräver rätt mycket träning. 

Man blir ju bra på det man tränar. Nu har jag kört mycket Monark och VO2 Max träning med olika intervaller i några månader och gjort klara framsteg där. Det jag däremot inte alls tränat är långa distanspass. Inte ett enda pass på 2 timmar eller längre sen julhelgen, så nu när våren kommer så måste det bli ändring på det så man får lite uthållighet.

Rewarding times nu med lite after beach solnedgång på balkongen innan middag
Vi hann också med några drinkar och loungehäng också innan balkongen
Och innan det hoppade tjejerna i poolen
Och innan det så paddlade vi kanot i lagunen
Vår Island Villa 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar