lördag 5 juli 2014

Semesterstart på Brohof

Underbart att sol och värme kom nu efter några bedrövliga veckor. Sista "arbetsdagen" innan 4-5 lediga veckor spenderades på bästa sätt med kundgolf på Sveriges bästa och vackraste golfbana Brohof som ligger vid Bro och Mälaren bara en knapp mil från Smidö och vårt landställe. 

Gick med i klubben redan 2006 innan banan var klar då det tydligt framgick under byggnationen att det här blir något alldeles extra. Och sedan banan öppnade 2007 var det här jag stod och tränade på rangen och försökte tillämpa på banan varje gång jag trodde mig "kommit på" svingens hemlighet. Det gick väl oftast sådär. Men känslan när man för 5011 gången "hittat det" och slagit 10 perfekta slag i rad är svårslagen. Nästa lika kul som att vinna en spurt i cykel:-)
En lunch i solen med en "pregolf" öl

Igår var första rundan för året och när jag stod på rangen och slog ett par hinkar kändes det både nytt och gammalt på samma gång. Hemma och något som jag gjort hur många som helst, samtidigt ett återbesök till en annan tid och liv som inte längre finns. Förvånansvärt så kändes slagen och svingen riktigt bra efter en hink. Hade jag kommit på det igen?
Om några sekunder landar min duffade drive på 9:an precis lite för kort i vattnet vänster

Nja kanske inte helt. Väl ute på banan blev det bogeys i snitt. Ett gäng par och en birdie fick jag till. Men förstås också en del "others" som det heter på golfspråk. Slutade på 91 slag och 29 poäng efter vattenbesök på alla signaturhålen 15,16 och 17. Ni som spelat banan känner till. Hur många gånger har inte dom hålen förstört en bra score? Nåja den nesan var inte speciellt svår att ta i det underbara vädret, trevligt sällskap och lång semester som väntar.
15 Sveriges vackraste (och svåraste) par 5 hål?
Inget större fel på klubbhuset heller

Åkte ut till landet badade med barnen på bryggan i första halvlek Tyskland - Frankrike. Har vi lite tur nu närmaste veckorna med bra väder, mycket sol o bad och på det Tour De France och finalspelet i fotbolls VM så har jag inget övrigt att önska. Ja förstås några cykelpass då och då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar