lördag 13 juni 2015

Tippar tider för snabbgrupper runt Vättern

När jag sitter och äter frukost på altanen i drömväder och ser att prognosen från Jönköping vid 15 tiden visar svaga sydvästliga vindar så känner jag, jäklar jag skulle varit med vilken höjdardag alla snabbgrupper kommer få runt Vättern idag. Är säker på att det kommer gå bra mycket fortare än de senaste åren då vindarna och vädret varit tuffa utmanare.

När jag fick vara med att klara den magiska 7 timmarsgränsen med osannolika 8 sekunder och 6.59.52 förra året så kände jag att det här går inte att toppa, Vätternrundan är "klar" efter 7.53 debutår 2011 och 7.08 med Conti 2012 7.17 Conti 2013 fick jag nu tillsammans med ett 15 tal av från början över 40 man starka Contiklungan till slut klara det. Ett minne jag aldrig kommer glömma och den dagen var verkligen helt extrem på många sätt och jag tror jag gjorde min hittills starkaste cykelprestation VR 2014

Nu vid lunchtid ger sig snabbgrupperna iväg och jag många kompisar och bekanta som kör. Håller tummarna hemma för er allihop. Mina tips för några av dem. 

1 . Conti Test Team trots en del skador och avhopp sista tiden (har fått både en, två och tre propåer om att hoppa på igen) så tror jag det kommer gå fin fint. Många starka i gruppen och de kommer hålla en tightare bättre kedja nu när vinden är snällare. Tippar på 6.57 i sluttid.

2. Team Rejlers där har jag många kompisar och bekanta. De har sub 8 som mål och det är jag säker på att de klarar. Med stor marginal t o m. Så pass många starka i gruppen så jag säger 7.35 idag som tips.

3  Tre Berg gänget slutligen som ska slå rekordet 6.37. De tror jag de kommer krossa med det toppgänget som förutom hela Tre Berg (som nog har kapacitet och göra det själva i dagens väder) även har förstärkning av en massa starka elitåkare. Jag menar om de mot förmodan skulle krokna kan de lägga sig bakom Gingsjö som säkert skulle kunna dra åtminstone 10 av milen själv vid behov. Tippar på 6.27 i sluttid. I den gruppen hade det varit kul att vara med idag..

Blir spännande att följa på nätet under sen eftermiddagen. Lycka till nu allihop. Ride hard and safe!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar