lördag 28 november 2015

Lätt rull sa Nelker

11.3 mil senare var vi tillbaka med 36.3 i snittfart. Lite mer än värmen som tog idag om man säger så. Vi var 7 som blev pinade som under Pontius Pilatus idag. Eller om det var Björn Andersson (en av världens bästa tricyklister genom tiderna om inte den bästa enligt många) samt Mikael Nelker TT:s ledare och utstark Kona finalist i år. Det var någon gång där under rundan när Björn drog i uppförslut i 40 fart som jag kände mig som på korset innan jag gav upp och släppte kontakten precis samtidigt med de två andra som hängt på Björn i hans enmilsförning i fart långt över 40. Jag hade 2 minuter på 425 w där när jag låg på hjul. Undrar vad Björn hade?

Björn, Nelker o jag vid sista vattenpåfyllningen
Kul var det för det mesta i alla fall, eftersom större delen av rundan ändå var hanterbar. Jag kan knappt fatta att jag orkade hänga med hela rundan i värmen som gjordes utan paus även om jag inte drog många meter. Vi fick ett KOM i gruppen också på en kuperad sträcka om 36 minuter med dålig väg. Kul! (Strava länk uppe till höger i bloggen)

Stranden, lunch & massage var ett vinnande koncept igår efter rundan så samma visa idag igen fast strandbyte till Surin Beach. 
Minst lika skönt idag. När jag visade massörskan att ta det lite varligt med höften och hon såg ärret efter operationen sa hon "oh kaputt leg". Sen när hon satt ovanpå mig och tryckte på skinkorna skojade jag lite med henne och spände skinkorna några gånger så hon studsade och ropade "oh NO Kaputt"! Alla thaitanterna skrattade gott. De är för sköna massagetanterna och har verkligen humor.

Imorgon blir det betydligt mindre cykel, vilket nog kan vara bra för kroppen. Det är Challenge Laguna Phuket Halvironman och ett gäng från TT ska tävla så vi andra åker buss och några cykel dit, kollar och hejar. Tänkte ta cykel bort och ställa mig i värsta mardrömsväggen till backe som är drygt 18% och rätt lång. Där kommer många lida och säkert en hel del tvingas kliva av och vila eller gå (gjorde jag häromdagen) när backen kommer efter ca 7 mil. Det ska bli kul att se andra lida på korset imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar